Monday, May 16, 2011

kamera lomo saya will be coming soon . tak sabar nyer !

Assalammualaikum .
entry khas utk peminat lomo macam aku ni .
nak cer cite sikit .
aku pun amat dan teramat lah minat kamera old skool gitu , LOMO .
yea ! search punya search , amat lah banyak jenisjenis nye .
disebabkan aku baru nak jinakjinak dgn dunia lomo ni , so aku try la yg basic2 dulu .
aku nak try dulu la yg AQUA PIX WATERPROFF LOMO CAMERA .





nak sample lebih banyak klik sini .
comel kan ?
tapi tak penah jumpa depan mata pun .
jumpa pun , online shop .
so , decide nak beli lah jugak .
sekali last week , aku pergi the mines , tengok wayang .
keluar wayang , terus singgah kedai apa ntah .
niat hati cari portable lens case tu .
jumpa dah .
sekali nak pegi kaunter cashier , nampak kamera lomo tu doee !
apa lagi . menggelejat lah aku !
nak beli ! nak beli ! nak beli !
encik hubby cakap , tunggu gaji oke .
alahh . sedih . terpaksa dengar . sebab duit encik hubby kan .
baik dengar je dari nanti die tak beli kan langsung .
hahah .
murah je .
kalau kat onliine shop , RM50 .
kamera ni pakai film oke .
any 35mm film .
so , film mudah lah nak beli .
tapi aku cari film yg unik dan menarik .
aku pun tanya lah pakcik google online shop mana jual film 35mm .
search punya search , jumpa ROFLCAM .
dia jual film ! cantek .
so , aku beli online je la ekk .
aku beli tiga terus .
senang ! aku amek yang :

-Color Slide/X-Pro 200 (35mm) 

klik utk contoh sample gambar .

second , Fine Color 100 (35mm)

last , Redscale XR 50-200 (35mm)



spesifikasi AQUA PIX WATERPROFF LOMO CAMERA .
- Up to 3 Meter Underwater Camera
- Focus Free
- 28mm f/9 Picture Taking Lens
- Easy Film Loading System
- Thumb-Wheel Film Advance System
- Wrist Strap Included
- Detachable Waterproof Casing
- Battery Free! No Flash Function!




so , baru nak mula , kita guna yg murah dulu oke. 
pasni kalau dah pndai guna film , nak holga pulak . 



then nak diana mini pulak .

hihihi . semoga murah rezeki dan boleh lah kumpul semua ni .
murah je.
tak sampai 2000++ macam DSLR pon .
ratus je . lalalla !
ok ! bye ! nak tidur .
nak mimpi kamera lomo banyak2 !
daaaaaa !

No comments: