Monday, May 27, 2013

Pengalaman trimester pertama .

Alhamdulillah . Mengharungi trimester pertama dgn jaya nya . Morning sickness memang perkara biasa org2 pregnant . Tapi haku bukan takat morning . Afternoon evening night midnight semua aku mabuk .
Memula pregnant aku rasa takde alah langsung . Sangat berlagak okeh dgn semua org . Bila orang tanya mabuk tak . Dengan bangga aku jawab tak punnn . Huhhh . Masuk minggu ke6 kemudian , tetiba tekak aku mcm ehh kenapa geli je bila tengok makanan . Lagi2 nasi . Sungguh tak selera . Tengok pon tak boleh .

Lepas tu terus bluerkk bluerkkk tiap kali makan . Huhhhh . Pastu sensitip nya pada bau bauan . Ya allah . Orang belakang yg selang 3 rumah masak kat dapur die pon aku boleh bau mcm die masak kat dapur aku . Start tu nak bau orang masak memang aku muntah dulu . Dengan itu lah dengan rasmi nya dapur aku dah tak berasap . Huuu . Kesian laki aku .

Orang kata org pregnant cpt moody . Tapi aku belum lagi la dapat perangai tu . Yelahh dah memang aku happy go lucky org nye . Hikkk ! Bau asben kekdg ok kekdg ade bau2 die yg aku benci gilerrr . Bau tangan dia pon eeeee busuk glerr . Padahal dulu tiap kali nk tdo kena cium2 tangan la cium perut la cium ketiak la . Hahahah . 

Pastu ada perangai yg aku tak pasti ni perangai pembawakan ke memang perangai aku sejak azali . Pemalas . Heee . Dalam kaum keluarga aku , aku memang sangat terkenal dgn sikap yg super pemalas . Bila dah pregnant ni , aku rasa macam lagi tambah berat bontot . Asben aku ni pengemas orang nye . Ni la sumpahan mak aku agak nya . Masa bujang dulu bila dia tengok aku ni pemalas , die selalu cakap kau nanti dapat suami pengemas baru ko tau . Haaa . doa dia dimakbulkan . Maka allah pon bagi aku suami yg pengemas orang nye . Wuuuuu . Bila dah dok rumah sendiri ni automatik lah aku yg kena buat semua kn . Bila.pinggan tak basuh dia dah membebel2 . Padahal tak sampai 5minit pon pinggan tu dalam singki . Huuuu . Tapiiiiii semenjak pregnant , baru lah aku rasa ya allahhhhhhh . Sangat bersyukur nya dapat suami mcm dia . Bila aku tergolek2 depan tv dengan alasan arini penat sgt . Byk keje kat opis . Wuuu . Dia pon sgt memahami . Dia la pulak amek tugas kemas rumah . Basuh baju sidai baju basuh pinggan . Baik nye suami aku ni . kekadang kalau aku larat aku tolong lah sikit2 sapu sampah ke amek baju masuk mesin ke . Bab makan dia aku dah mintak maaf awal2 sebab mcm tak dapat jaga makan dia buat masa ni . Nak masok dapur pun aku nak muntah . Ni kan lah nak memasak kan . Naseb lah rumah mak mentua dekat . So lepas balek keje mak mentua suruh singgah rumah dia bungkus lauk . Sangat lah baik mak mentua kita ni . Hehe . Lega bab makan asben . Kalau time weekend , bila mak mentua sesaja nak datang rumah , dia dah siap2 bawak kan lauk . Dia taw dah aku tak masak punye . Wuu . Segala lauk yg dia bekalkan tu pon utk ank dia je la . Aku mana boleh telan . So time mabuk ni aku takat makan biskut roti buah . Minum susu .

Yg pelik nya time tak mabuk kalau tak makan nasi bukan main lembik mcm org nak mati siap mengigil2 badan . Tp time mabuk ni hampir 2 bulan tak makan nasi rileks je . Tapi tak bermaya la . Lembik tu lembik jugak la . Tapi nafsu makan tu memang allah tarik sekejap . Wuu . Kesian anak aku. Mesti kurus je dia . huhuh . dah la kembar . acane lah dorang makan . makan sikit pastu kena bahagi dua lagi . hukhuk . nak masuk trimester kedua ni harap dgn segera lah mabuk ni hilang . boleh makan banyak2 untuk anak2 kembar kita ni . heeee . :D

No comments: