Tuesday, February 21, 2012

Langkawi : Hari Pertama .

rasa nya macam dah basi je cerita langkawi ni . dah dua minggu ke tiga minggu aku balik dari sana tapi baru ni nak cerita . ni pun buat entry ber'part-part' . takot panjang lebar pulak esei kali ni .

aku pergi rombongan office aku . keputusan aku buat pun last minit . tengok baki duit dalam bank . kirakira tak ckup . abis tu acane nak pegi . pastu try jual ayat sedih kat ibu aku mintak simpati . sekali ibu aku cakap 'pergi lah . ibu bagi duit belanja' walawehhhhhhhhh . yeah . ibu aku memang sangat pemurah dan baikhati . hikhik . dapat je permission dari ibu terus aku bayar duit utk tambang dan penginapan . kira dah kompem pegi la tu .

akhirnya sampai jugak hari jumaat 3/2/2012 . kitorang gerak malam pukul10 . sampai sana pukul 8pagi . macam biase . banyak berenti . makan kencing berak bagai . paling sedih , sampai jeti pukul8pagi tapi naik feri pukul 1.30tghari . demmm ! ketiak dah masam sebab tak mandi dari malam tadi .

sementara tunggu feri tengahari tu , kitorang perabis duit kat secret recipies .


time ni tengah tunggu feri . dia punya jadual arrival tu tak ber'update' . sampai ke tengahari tu je takde feri lain datang ke . huhu .

keshian makcik ni . pakai handphone mahal yang kuat makan bateri . naseb handphone aku berkelakuan baik je hari tu . hikhik .

bubyee . kami nak naik feri dahh .

orang ramai sangat . kami naik feri 'my ferry 2'

ok . cari seat . cepatttt .
yeyyy . dah sampaiiiii . yahoooooooo !
kitorang stay dekat homestay . sampai2 je terus mandi terus keluar jalanjalan . tak rehat langsung . kalau nak tidur , baik tak payah holiday kan . so kitorang terus keluar habis kan duit . pertama sekali of kos la pegi cari cekelet . cari kat kedai paling fofular la kat sana HAJI ISMAIL GROUP .
yeahhh ! kami nak shopink cekeletttt sampai takde duit utk pulang . huhuh . 
cekelet aku . :) 
okeyh . dah habis duit dah . yaehhooooo .

aku nak pesan , kalau ke sana , berbelanja lah dengan waras . huhu

cari daim . finally jumpa jugak . edit lebih sikit muka tu sebab minyak bertakung . buruk sungguh . huhh !


wahhh . licin nye muka cik jiii ni . ehhh . tengok jari die . kurus nye . haha .

akhirnya kami berabis sangat banyak utk cekelet sahaja .
masa tu , daim semua habis . kalau pegi langkawi tak bawak balik daim , memang malu la kan . so mencari merata tempat jugak utk dapat kan daim . akhirnya ada la jugak . cuti thaipusam tu memang langkawi penuh dgn manusia . memang sangatsangat pack dengak orang . pasni nak pegi langkawi takmo pegi time cuti panjang lagi lahh . oke lah . tunggu next entry . nak cerita pasal cable car pulakk . yeeeee . kbaiiiii :)

No comments: