Sunday, June 09, 2013

1st check up si kembar

Ewahh . macam tak percaya pulak update pasal baby sekarang . kembar pulak tu . masih macam berada dalam mimpi . ewahhh . bila doktor kk dah suruh check up kat spital , maka kami laki bini pun pegi lah hospital putrajaya. pegi sana ambik nombor dan daftar segala bagai . kebetulan hari tu tak ramai orang . so sangat lah sekejap tunggu nombor . bila dah daftar dia suruh pegi kaunter O&G . letak buku dalam bakul tunggu nama kena panggil . pastu nurse pon panggil , nurse kata baby baru 12 weeks kan . doktor kk memang dah sah kan twin ke ? aku pun pelikss . mesti lahh . kalau tak takde koje aku nak pegi spital ni . pastu die kata surat doktor kk tak lengkap . aku kena pegi EPAU . kat dewan bersalin sebab nak sah kan betul2 twin . alahaiii ! aku pulak jadi kebingungan . betul ke kembar ni . tetiba scan tak nampak kembar acane . alahaiii .

aku pun pegi lah dewan bersalin tu . pastu doktor ajak scan lagi . aishh . tiap2 minggu scan jeee . risau pulak aku . dah la doktor boboyy . tade doktor gegurl ke wehh . malu taw dia belek2 perut ni . hukkk . die tekan2 perut kita . pastu terus dia scan . sakit pulak scan kali ni . selalu nye doktor letak je kat perut tak payah tekan kuat2 . ni die tekan kuat2 . sakit perut aku . pastu die tengok sana tengok sini . die kata ok . kompem kembar . huhhh ! legaaaa . pastu ingat tu je die nk check . pastu die kira apa ntah . pastu print . pastu scan lg . print pastu scan lagi . banyak kali die buat . yg aku taw die cek kedudukan baby tu dalam satu kantung ke tak ke . pastu die cek jantung . tu je . tapi bukan main lama lagi die belek anak2 aku . huuu . ada lah tu kan dia check . kita mana taw . pastu dia kta oke baby2 u sehat je . nampak ok je die . haloh2 anak2 ku . comel nye dok dalam tu . sorg aktif . sorg duduk diam je . tidur barangkali . hahhaa . anak2 ku jangan gaduh2 ye . dok sama2 . jangan berebut tempat ye . membesar sama2 ye . so untuk pregnant pertama kali ni , aku dah kena check up sebulan dua kali . satu kt kkia satu kat hospital . adoii . kalau terus check up kat spital je tak boleh ye ? wuuu .

1st twin .

2nd twin


*si kembar nak dah 4 bulan dah . mabuk pun dah kurang . tapi muntah still ada sikit2 . makan pun dah bole tapi selera tu belum 100% pulih la . bau bauan org memasak masih boleh buat aku muntah . tak sabar nak taw gender anak2 ni . bulan depan kita scan gender ye . hikkk ! :)

No comments: